Ydelsessagsbehandler til kontanthjælpsteamet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

En af vores erfarne kollegaer har valgt at gå på pension, og vi søger derfor en ydelsessagsbehandler pr. 1. april 2024.

Kontanthjælpsteamet er en del af Borgerservice og Ydelse under Beskæftigelse i Ringkøbing-Skjern Kommune. Vi er en afdeling i udvikling, og vores fokus er blandt andet på at være professionelle arbejdsfællesskaber med stor fleksibilitet. 

Du bliver en del af et team på seks ydelsessagsbehandlere. Vi er et team med åben dialog mellem medarbejdere og ledelse i et uformelt arbejdsmiljø.

Arbejdsopgaver:

  • Behandle og afgøre ansøgninger om sociale ydelser som kontanthjælp, uddannelseshjælp, selvforsørgelse- og hjemrejseydelse, ressourceforløbsydelse og enkeltydelse
  • Vurdering af ansøgernes rettigheder og opfølgning på dokumentation
  • Yde råd og vejledning til borgerne
  • Deltage i møder og samarbejde med andre afdelinger internt og eksternt

Kvalifikationer:

  • Relevant uddannelse inden for offentlig administration, økonomi eller lignende
  • Godt kendskab til sagsbehandling indenfor kontanthjælpsområdet
  • Praktisk erfaring inden for arbejdet med lovgivning
  • Stærke kommunikationsevner, både skriftligt og mundtligt
  • Kendskab til digitale værktøjer og elektronisk sagsbehandling
  • Nysgerrig på udviklingsinitiativer
  • Engageret og selvstændig i opgaveløsningerne

Vi tilbyder:

  • Gode kollegaer og et godt arbejdsklima med plads til humor og samarbejde
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde efter aftale
  • Mulighed for faglig og personlig udvikling

Ansøgning:

Hvis du har lyst til at arbejde i et team præget af professionalisme og engagement, og har en stor interesse for sagsbehandling inden for social- og beskæftigelsesområdet, så er dette måske jobbet for dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Tina Vium på telefon 9974 1258 eller på mail tina.vium@rksk.dk 

Ansøgningsfrist: 6. februar 2024

Samtaler: 19. februar 2024

Arbejdstid: Fuldtid

Arbejdssted: Finderupsvej 9, 6900 Skjern


Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Ansøg" nederst på siden. Vedhæft din ansøgning og dit CV samt relevante bilag i PDF eller DOC format.

 

Medarbejderne i Ringkøbing-Skjern Kommune er vores vigtigste ressource

Vi understøtter det gode liv og væksten. Vi går efter de gode løsninger sammen med borgere, virksomheder og andre gode relationer.

Vores arbejde er båret af viden, som vi hele tiden udvikler. Vi lærer af enhver opgave - både som enkeltperson, team og organisation. Læring er en del af hverdagen.

Vi er og bliver rige på natur i Danmarks største kommune. Naturen er kilden til det gode liv og til at skabe vækst. Det går vi efter. Det lykkes, fordi vi forkæler ildsjælene og arbejder sammen på tværs.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=75fc93e3)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ringkøbing-Skjern Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Ringkøbing-Skjern Kommune - Ydelseskontoret, Finderupsvej, 6900 Skjern

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5973894

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet