BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en kompetent eller læringsparat socialrådgiver/socialformidler til et spændende og meningsfuldt job, som barselsvikar, i vores afdeling.
Vores vigtigste opgave er, at hjælpe borgerne godt tilbage under og efter et sygdomsforløb. Vi er ambitiøse på vores faglighed og udvikler løbende det faglige miljø. Vi har en faglig koordinator i afdelingen, som dagligt er tilgængelig for sparring. Vi tror på, at samarbejde og trivsel er vejen til, at vi sammen og individuelt kan løfte os endnu mere.
Du vil i denne stilling have ansvaret for, i samarbejde med borgerne, at iværksætte den rette og rettidige individuelle indsats, der hurtigst muligt, bringer borgerne stabilt og godt tilbage på arbejdsmarkedet. Vi arbejder anerkendende og tror på, at alle kan noget.
Vi har stort fokus på en virksomhedsrettet indsats. Du skal derfor også som en naturlig del kunne bidrage til, at borgerne fastholder deres arbejde. Dette sker i tæt samarbejde med de sygemeldte borgere og deres arbejdsgivere. Det betyder, at der er en del møder med arbejdsgivere, faglige organisationer og behandlende læger.
Vi har samtidig et stort fagligt fokus på, at vi laver en helhedsorienteret og sammenhængende indsats for vores borgere, så derfor skal du kunne arbejde tværfagligt både på tværs af afdelinger og forvaltninger.
I sygedagpengeafdelingen er vi 18 medarbejdere, der er opdelt i tre mindre teams. Vi lægger vægt på godt samarbejde og høj faglighed. Vi hjælper hinanden og har en god og uformel omgangstone.
Alle er også klar over, at vi er en del af en afdeling og Jobcentret, hvorfor vi også samarbejder på tværs og bidrager til en fælles udvikling til gavn for både vores borgere, vores kolleger og os selv.
Vi benytter os af muligheden for digitale/telefoniske samtaler og møder både med borgere og kollegaer. Der vil være mulighed for hjemmearbejdsdage.
Vi forventer, at du:
- har en uddannelsesmæssig baggrund som socialrådgiver eller som socialformidler
- har et grundigt kendskab til Sygedagpengeloven, gerne kendskab til Lov om Aktiv Socialpolitik og Lov om en Aktiv Beskæftigelsesindsats – eller er ambitiøs og har mod på at sætte dig ind i området under grundig oplæring
- arbejder systematisk og struktureret
- er dygtig til mundtlig og skriftlig kommunikation
- kan arbejde selvstændigt, men også indgå i teamsamarbejde med henblik på udvikling af metoder i sagsarbejdet
- evner at se opgaver inden for beskæftigelsesområdet fra et nyt perspektiv, med det formål at udvikle egen faglighed til fordel for borgerne, samarbejdspartnere og kolleger
- har kørekort, da vi besøger virksomhederne til rundbordsmøder
- har flair for IT. Kendskab til Fasit er en fordel
- af natur er positiv og bidrager med godt humør
Vi kan tilbyde dig:
- En fleksibel arbejdsplads, med indflydelse på planlægning af arbejdslivet
- Faglig udvikling og tid til grundigt sagsarbejde
- Ugentlig sparring i Fagligt Fællesskab og hos faglig koordinator
- En sagsstamme på ca. 35 - 45 borgere på en fuldtidsstilling
- Hybrid arbejdsplads, med mulighed for ugentlig hjemmearbejdsplads efter de første tre måneder
- Udarbejdelse af Insights personprofil
- Kantineordning
Ansættelsesperiode: 6. januar 2025 eller hurtigst muligt derefter til 31. december 2025.
Arbejdstiden er 37 timer ugentligt, men kan forhandles efter ønske.
Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst og aftalerne i Ny Løn.
Yderligere oplysninger om stillingen, kan du få ved at kontakte teamkoordinator Sarah tlf. 9974 1807 eller afdelingsleder Marianne tlf. 2587 2689.
Ansøgning med relevante bilag skal være os i hænde senest den 14. november 2024. Vi afholder samtaler til stillingen den 20. november 2024 fra kl. 12.30 – 15.30.
Vi glæder og til at læse din ansøgning.
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Ansøg" nederst på siden. Vedhæft din ansøgning og dit CV samt relevante bilag i PDF eller DOC format.
Vi skal oplyse dig om, at ved eventuel fremtidig ansættelse ved Ringkøbing-Skjern Kommune, vil der være krav om anvendelse af dit private MitID til identitetssikring ved aktivering af IT-brugerkonto.
Medarbejderne i Ringkøbing-Skjern Kommune er vores vigtigste ressource
Vi understøtter det gode liv og væksten. Vi går efter de gode løsninger sammen med borgere, virksomheder og andre gode relationer.
Vores arbejde er båret af viden, som vi hele tiden udvikler. Vi lærer af enhver opgave - både som enkeltperson, team og organisation. Læring er en del af hverdagen.
Vi er og bliver rige på natur i Danmarks største kommune. Naturen er kilden til det gode liv og til at skabe vækst. Det går vi efter. Det lykkes, fordi vi forkæler ildsjælene og arbejder sammen på tværs.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ringkøbing-Skjern Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Ringkøbing-Skjern Kommune, Finderupsvej 9, 6900 Skjern
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6138337